25 Μαρ 2015

Ναρκοθετημένα έργα με χρόνια προβλήματα

Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης κατηγορεί την προηγούμενη κυβέρνηση ότι «παρέδωσε ναρκοθετημένα και υπονομευμένα έργα, με χρόνια προβλήματα»
«Πολιτικό θράσος» καταλογίζει ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών στον πρώην πρωθυπουργό, αποδίδοντας διαχρονικές ευθύνες στη Ν.Δ. για τις συμβάσεις των αυτοκινητόδρομων, για τις οποίες αναφέρει ότι «δεν κατοχύρωναν το δημόσιο συμφέρον ούτε σε μία γραμμή τους».


Με αφορμή την επίσκεψη του Αντώνη Σαμαρά στην Καλαμάτα και τις δηλώσεις του περί «ασφυξίας», ο Χρήστος Σπίρτζης αντεπιτίθεται και κατηγορεί την προηγούμενη κυβέρνηση ότι «παρέδωσε ναρκοθετημένα και υπονομευμένα έργα, με χρόνια προβλήματα». Υπενθύμισε με νόημα τα πανάκριβα διόδια που προβλέπουν οι συμβάσεις του 2007 και σημείωσε ότι αποτελούν «αδιαμφισβήτητη απόδειξη της αντιαναπτυξιακής και αντικοινωνικής πολιτικής» των προηγούμενων κυβερνήσεων.

Ο Χρήστος Σπίρτζης αποκαλύπτει επίσης ότι ο νέος νόμος 4281/2014 του Κωστή Χατζηδάκη έχει παγώσει τις δημοπρατήσεις νέων έργων, αφού παραδόθηκε χωρίς τα προεδρικά διατάγματα και τις υπουργικές αποφάσεις που απαιτούνται για να τεθεί σε εφαρμογή, αλλά και χωρίς τα απαραίτητα ηλεκτρονικά συστήματα,


«Ξαναπηγαίνουν, όπως φαίνεται, σε νέα διαπραγμάτευση», ανησύχησε ο πρόεδρος της Ν.Δ. αναφερόμενος στις συμβάσεις των αυτοκινητόδρομων, που αναθεωρήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2013 αλλά άφησαν «ουρές» στις απαλλοτριώσεις και στα αρχαιολογικά, οι οποίες είναι βέβαιο ότι θα αξιοποιηθούν από τους εργολάβους για νέες οικονομικές διεκδικήσεις.

Ο πρωθυπουργός, με βάση τις δηλώσεις του:
  • Ανησυχεί όψιμα για τους τέσσερις αυτοκινητόδρομους (Κορίνθου-Πατρών, Αντίρριου-Ιωαννίνων, Μαλιακός-Κλειδί και Ε-65), που είχαν παγώσει από 2009 έως και τις αρχές του 2014. Τα έργα, με βάση τις συμφωνίες της προηγούμενης κυβέρνησης με τους εργολάβους, πρέπει να παραδοθούν στα τέλη του χρόνου, αλλά τον Ιανουάριο είχαν υλοποιηθεί μόνον κατά 48 έως 85% και ήταν σαφές ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον ένα εξάμηνο για να δοθούν σε πλήρη κυκλοφορία. Ειδικά η νέα σήραγγα της Κλόκοβας κοντά στο Αντίρριο δεν έχει καν ξεκινήσει! Δεν έχει καν δημοπρατηθεί το τμήμα Πάτρα-Πύργος που με νόμο έπρεπε να έχει ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2014.
  • Περιλαμβάνει, προφανώς λόγω κεκτημένης ταχύτητας και την Εγνατία οδό στα ημιτελή έργα, που είχε εγκαινιαστεί από τη Ν.Δ. την άνοιξη του 2009! Ενδεχομένως να αναφέρεται σε κάθετους άξονες...
  • Εκφράζει τη λύπη του για το «στοιχειωμένο» μετρό της Θεσσαλονίκης που ξεκίνησε το 2005 με συμβατική υποχρέωση να παραδοθεί σε μια επταετία, αλλά σήμερα μόλις έχει κατασκευαστεί το 40%.
  • Επιπλήττει τη νέα κυβέρνηση γιατί δεν προχωρά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, που δημοπρατείται από τον Ιούλιο του 2009! Συνεχείς ήταν οι αναβολές που είχαν δώσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις για τη ζεύξη Περάματος-Σαλαμίνας και τη νέα εθνική Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.
  • Διαμαρτύρεται για την καθυστέρηση των έργων παράκαμψης της Καλαμάτας, τα οποία χρειάστηκε να επανασχεδιαστούν μετά την επικύρωση της σύμβασης, φυσικά με το αζημίωτο για τους εργολάβους.
Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα της Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, που έχει ολοκληρωθεί κατά 95%, γιατί οι εργολάβοι δεν σταμάτησαν τα έργα γιατί δεν είχαν προβλήματα χρηματοδότησης από τις τράπεζες, όπως έγινε με τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους.

Απαντώντας στον εκλεγόμενο στη Μεσσηνία Αντώνη Σαμαρά, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος του θύμισε ότι το έργο έχει σταματήσει για πάνω από έναν χρόνο για τί η προηγούμενη κυβέρνηση είχε υποσχεθεί συμπληρωματική σύμβαση την οποία δεν προώθησε.


Πηγή:
http://www.efsyn.gr/arthro/narkothetimena-erga-me-hronia-provlimata